Interviu cu dr. Chris Kahlenborn
Dr. Chris Kahlenborn, autor al mai multor studii despre pericolul contraceptiei, a revizuit recent continutul broşurii de informare „Riscul cancerului mamar indus de pilulă”, incluzand cele mai recente date despre această legătură nefastă. Brosura este alcătuită după modelul întrebare/răspuns. Dr. Chris Kahlenborn este medic internist şi cercetător, locuieşte în Altoona, Pennsylvania (SUA). Acest scurt interviu se referă atât la aducerea la zi a broşurii ,cât şi la munca sa în general. Pe site-ul nostru, textul brosurii "Riscul cancerului mamar indus de pilula" apare in forma adusa la zi de catre autor. Textele au fost traduse si publicate aici prin bunavointa organizatiei One More Soul.
- De ce a fost nevoie de o „aducere la zi” a acestor informaţii despre legătura dintre pilulă şi cancerul mamar?
- În octombrie 2006, am publicat un studiu meta-analiză despre contraceptivele orale şi cancerul mamar apărut înainte de menopauză în revista Mayo Clinic Proceedings. Douăzeci şi unu din douăzeci şi trei de studii au arătat un risc crescut de dezvoltare a cancerului mamar, dacă femeile utilizează contraceptive orale înainte de naşterea primului lor copil. Când datele din toate cele 23 de studii au fost puse împreună, ele au arătat un risc crescut de 44% de dezvoltare a cancerului mamar înainte de menopauză.
- Cum v-a captat interesul acest subiect pentru prima dată?
- Am citit pentru prima dată despre legătura dintre contraceptivele orale şi cancerul mamar demult, într-o broşură pusă la dispoziţie de Liga „De la cuplu la cuplu”. Autorul broşurii era Paul Weckenbrock. El observa că există o legătură, însă exista totuşi o anumită variabilitate printre studii. Cu timpul, mi-a devenit clar că unicul mod de a stabili exact chestiunea era să se facă o meta-analiză cuprinzătoare.
-Ca profesionist în medicină, ce părere aveţi despre faptul că această informaţie nu este cunoscută pe larg?
- Există foarte multă „corectitudine medicală”, cum o numesc eu, în medicină şi cercetare, astăzi. Cercetări solide de azi nu se publică din cauza unui sentiment puternic împotriva vieţii, adoptat de aproape majoritatea asociaţiilor medicale şi revistele pe care le publică ele. De exemplu, Academia Americană de Pediatrie, Asociaţia Americană Medicală şi Colegiul American al Obstetricienilor şi Ginecologilor, toate aceste organizaţii sprijină avortul la cerere.
-Ce poate face o femeie ca să evite cancerul mamar?
- Femeile pot evita anumiţi factori de risc, cum sunt contraceptivele orale, avortul, înlocuitorii de hormoni şi alcoolul în exces. În plus, ele trebuie informate că riscul cancerului mamar scade cu 10% la fiecare copil conceput şi la fiecare interval de 6 luni de alăptat.
- Ce ne puteţi spune despre Institutul de Cercetare Policarp, organizaţia non-profit pe care aţi înfiinţat-o şi pe care o conduceţi?
- Institutul de Cercetare Policarp a fost înfiinţat în 2002, şi are în vedere „promovarea şi cercetarea îndreptată spre îmbunătăţirea stării fizice, psihice şi spirituale a oamenilor”. Un număr suficient de articole pertinente pot fi accesate prin intermediul site-ului nostru: www.polycarp.org
- Ce reacţii au apărut în legătura cu studiul la care aţi fost co-autor, publicat în octombrie 2006, de Mayo Clinic Proceedings, despre legătura dintre pilulă şi cancerul mamar?
-Va spun sincer că am fost dezamăgit de lipsa de reacţii atât din partea mass-media seculare, cât şi din partea mass-media creştine. La scurt timp după publicarea studiului, am aflat că atât postul de televiziune NBC, cât şi publicaţia The New York Times au contactat Clinica Mayo pentru o recenzie a studiului, însă nici una din aceste instituţii de presă nu m-a sunat pentru interviu şi, din câte ştiu, nici una nu a publicat nimic despre studiul nostru. Acest lucru m-a făcut să mă întreb, până unde poate merge mass-media pentru a ascunde adevărul ştiinţific? De asemenea, reflectarea studiului în mass-media creştină a fost mai mult decât modestă. Oamenii află încet despre o astfel de legătură dintre cancer mamar şi pilulă, în general, prin internet. Personal, cred că femeile vor începe să audă despre legătura dintre cancerul mamar care apare până la menopauză şi contraceptivele orale, când va fi intentat şi câştigat primul proces împotriva unei companii farmaceutice care produce contraceptive orale.
-Credeţi că amploarea utilizării pilulei de-a doua zi, numita si contracepţia de urgenţă, va avea un impact asupra incidenţei cancerului mamar în viitor?
- E o întrebare interesantă... Contracepţia de urgenţă conţine un total de 1,5 mg de norgestrel. Adică de cinci ori mai mult norgestrel decât doza din pilula zilnică (Lo/Ovral). Cercetarea noastră a dus la concluzia că progestinul poartă cea mai mare vină în dezvoltarea cancerului mamar. Dacă aceasta este adevărat, contracepţia de urgenţă are un potenţial de a creşte riscul cancerului mamar deoarece sânii sunt expuşi la nivele hiperînalte de norgestrel, într-un interval de 12 ore. Din păcate, Agenţia pentru Alimentaţie şi Medicamente a SUA nu şi-a pus niciodată această problemă şi chiar a mers până într-acolo încât a permis acest posibil carcinogen să se elibereze fără reţetă medicală. Aceste veşti sunt foarte proaste pentru tinerele femei.
Asociaţia Provita Media prin bunavointa organizatiei One More Soul.